< Předchozí stránka

Výletové trasy 11 - 20

Další trasy >

Po stisku oblasti,nebo obrázku fotogalerie z trasy. Po stisku názvu trasy její bližší podrobnosti ve formátu PDF.
Oblast:11

Hajnice → Horní Žďár  → Kohoutov → Kladruby

Popis trasy č. 11a

Na projížďku obcemi a osadami se zachovalou dřevěnou architekturou.

Přijedeme do Hajnice  poblíž jejího středu z odbočky nad Novým Rokytníkem. Při vjezdu od obce odbočíme vlevo. Hajnice nás zaujme uskupením domků, roubenkou u kostela i řadou drobných památek. Na konci Hajnice v její části Příbytek můžeme dále pokračovat po silnici na Horní Žďár, nebo zde odbočit vlevo a lesní pěšinou projet do H.Žďáru na Výšinku. Odtud po 1km směr Dvůr Kr.se dostaneme na odbočku do Kohoutova a jeho části Kladrub.

Doprava: na kole
Oblast:   12 Studenec (u TU) → Hajnice - Mravenčí Domky → Nesytá → Vyhnánov → Kohoutov - Běluň

Popis trasy č. 12a

Projížďka obcemi a osadami se zachovalo dřevěnou architekturou a řadou drobných památek. Projížďku začínáme ve Studenci u Trutnova odtud do  Hajnice a Nesytu. Před ní  nesmíme přejet odbočku na úzkou neznačenou cestu do osady Mravenčí Domky s roubenkami. Odtud se dostaneme po lesní cestě do blízké Nesyty, kde je rozbočení silnice do Hořiček i Kohoutova. My se vydáme na Vyhnánov - Kohoutov. Těsně před obcí Vyhnánov odbočíme vlevo do na Lesní cestu kterou sjedeme do Běluně. Ač to celoročně nevypadá za časného jara osadou protéká dosti divoká voda.

Oblast:   13 Staré Buky  → Dolní Žďár → Dubový Dvůr → Horní Žďár

Popis trasy č. 13a

Projížďka tichými obcemi a přírodou.

Začínáme na křižovatce v Dolních St. Bukách projedeme pod kostelem a kolem býv. zámku v Prostředních St. Bukách Za mimi začne mírné stoupání na Dolní Žďár. Zde pod kostelem  asi 300 m je odbočka na polní neznačenou cestu do osady Dubový Dvůr, přes kterou již vede modrá značená  tur. cesta. Po této cestě lze dojet až do Nového Záboří my však z ní odbočíme na neznačenou cestu do obce Horní Žďár - Výšinka, kde vyjdeme u Restaurace na silnici Trutnov  - Dvůr Králové.

Oblast:   14 Vlčice → Čermná → Chotěvice → Kateřina → Pilníkov

Popis trasy č. 14a

Projížďka přírodou.

Ve Vlčicích u kostela odbočíme kolem sochy Jana Nepomuckého polní cestu na Čermnou obec s původní dřevěnou architekturou. Průjezdem celou obcí se dostaneme na odbočku do Chotěvic ve kterých je několik drobných zajímavých památek. Ke konci obce proti restauraci je odbočka k býv. osadě Kateřina nyní rekreačnímu zařízení s vyjížďkou na velbloudech. Z vrcholu je nádherný výhled na celé Krkonoše. Z Kateřiny se vydáme k blízké osadě Nové Domky kde odbočíme na Pilníkov do kterého se dostaneme táhlým sjezdem. Celodenní výlet.

Oblast:   14 Peklo → Vlčice → Horní Vlčice → Hertvíkovice

Popis trasy č. 14b

Vyjížďka s nádhernými přírodními scenériemi.

Projížďku začínáme v příměstské rekreační oblasti Peklo u Trutnova s několika rybníky. Odtud do Vlčic, kde po vjezdu do obce odbočíme u kapličky na Horní Vlčice, kterými projedeme pod zříceninou hrádku. Na rozcestí pod zříceninou se odbočí vlevo a po tur. cestě přes pastviny  vystoupáme na vrch Liška a po sjezdu na si budeme hlídat odbočku k Javorníku, která nás dovedena silnici do Hertvíkovic a Ml.Buků.

Oblast:   15 Horní Maršov → Temný Důl → Dolní Albeřice → Horní Albeřice

Popis trasy č. 15a

Z Aichelburgského hrádku v Maršově do Albeřic.

Vycházka začíná v Hor.Maršově u starého kostela se hřbitovem. Odtud sejdem k zámku ve středu obce a odbočíme na Temný Důl k Veselému výletu. Zde si lze půjčit klíče od blízkého hrádku Aichelburgu. Potom zpět a v Maršově po značené silnici s omezeným provozem si projít Dolní Albeřice a Horní Albeřice u konci silnice jsou Albeřické jeskyně. Po turist. červené cestě lze vystoupat na hřeben odkud jsou pěkné výhledy po Krkonoších do Polska.

·  Mapy cz   Doprava: na kole
Oblast:  16 Temný Důl → Dolní Lysečiny → Horní Lysečiny

Popis trasy č. 16a

Dominantou Dolních Lysečin je cukrová homole z doby ledové. Nevěříte? Dříve než v H.Maršově vyjdeme směr Dol.Lysečiny a Horní Lysečiny můžeme  navštívit památnou kapličku v Temném Dole. Až budeme procházet Dolní Lysečiny povšimneme si za odbočkou na Horní Lysečiny kámen v podobě cukrové homole,  pozůstatku doby ledové.

·  Mapy cz   Doprava: bus a pěšky, na tur.kole
Oblast:   17 Velká Úpa → Pec pod Sněžkou

Popis trasy č. 17a

Z Velké Úpy Javořím dolem do Pece.

Busem do Velké Úpy ke kostelu dále pěšky po turist. okruhu kolem Javořího dolu do Pece. Před odbočkou na Javoří důl si kousíček odbočíme ke kapličce vzdálené cca 300m od mostu přes Úpu.

Doprava: bus a pěšky
Oblast:   18 Dolní Malá Úpa → Horní Malá Úpa

Popis trasy č. 18a

Ze Spáleného Mlýna na Pomezní Boudy.

Busem do Dolní Malé Úpy - Spálený Mlýn. Dále pěšky kolem nejvýše položeného kostela

v  ČR a kolem horského hřbitůvku  v Dolní Malé Úpě dál na Horní Malou Úpu - Pomezní Boudy.
 Zpět Bus. V opačném směru je cesta méně náročná.

·  Mapy cz   Doprava: bus a pěšky
Oblast:   19 Bystřice → Sklenářovice → Svoboda

Popis trasy č. 19a

Sklenářovický starý most a pozůstatky zlatých dolů.

Z Bystřice do Sklenářovic po vojenské cestě kolem sejfů, pozůstatků po dolování zlata dále na Rýchorskou b. a zpět po Růženčině cestě  do Svobody na hor.kole nebo vlakem a pěšky.

Doprava: vlakem a pěšky či hor. kole
Oblast:   19 Ml.Buky Sejfy Antonínovo Údolí Nový Svět Dol.Maršov

Popis trasy č. 19b
Přírodou Rýchor.
U vlakové zastávky v Ml. Bukách odbočit na silnici do Dol.Sejfů kde se lze navštívit koupaliště. Cesta pokračuje dále do Hor.Sejfů a Antonínova Údolí. Zde za hotelem odbočit vlevo a po neznačené cestě přejít na Růženčinu cestu ze které se odbočí na neznačenou cestu do Nového Světa a vyjde se v Dol. Maršov proti prodejně Rýchorka.

Doprava: vlakem a pěšky či hor. kole
Oblast:   20 Kalná Voda → Mladé Buky → Hertvíkovice → Javorník

Popis trasy č. 20a

Nádherná projížďka za časného jara.

Z Kalné Vody po silnici středem obce Mladé Buky za nimi odbočit na Vrchlabí nezapomeneme navštívit Hrádeček - Břečštejn. Vrátíme se zpět k silnici a pokračujeme přes Hertvíkovice dál na  Javorník. Ten nás překvapí nádhernou přírodou a množstvím drobných památek.